آموزش دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

کاملا رایگان، بازاریابی دیجیتال را یاد بگیرید و در کسب و کارتان استفاده کنید.

آموزش دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

کاملا رایگان، بازاریابی دیجیتال را یاد بگیرید و در کسب و کارتان استفاده کنید.

ما به شما می گوییم چه چیز برای فروش بیشتر محصولات و خدماتتان بوسیله بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ، فکس مارکتینگ و … کمک موثر و ملموسی خواهد کرد.

==============
وبسایت ما به آدرس:
http://pulsend.com
==============

دیجیتال مارکتینگ ، فرآیند ارزش آفرینی برای مشتری است.

  • ۰
  • ۰

تبلیغات در اینستاگرام

به نظر شما چرا باید در اینستاگرام تبلیغ کرد؟ قبل از شروع موضوع بحث، بهتر است سری به اعداد و ارقام کاربران ایرانی در اینستاگرام طی تحقیقات موسسه TechRasa بیاندازیم.
جالب است که بدانید بیش از 80% از خانمهای ایرانی و بیش از 74% مردان ایرانی حداقل یکبار در روز به حساب کاربریشان در اینستاگرام سر میزنند و به طور متوسط، 43% از کل کاربران ایرانی اینستاگرام به محتوای منتشر شده از این شبکه اعتماد دارند.

کاربران ایرانی اینستاگرام
اعداد و ارقام دیگری هم وجود دارد که از خواندن آن شگفت زده خواهید شد. اما در این بحث نمی گنجد و در مطالب جداگانه ای به تحلیل آنها خواهیم پرداخت.
تبلیغات در اینستاگرام به دو شیوه استاندارد و یک شیوه غیر استاندارد منتشر می شوند که تنها یکی از این روش ها بوسیله Instagram آنهم به تازگی در اختیار کسب و کارها قرار گرفته است.

تبلیغات در اینستاگرام به روش استاندارد

روش استاندارد تبلیغات در اینستاگرام یا “رپورتاژ پست” است یا “Instagram Ad“. خوبی و مزیت این دو روش آن است که محتوای تبلیغاتی با پست های معمولی ای که کاربران می بینند تفاوت ظاهری ای ندارند و کاربر همانند سایر پست ها آنها را می بیند. فقط در روش Instagram Ad، واژه Sponsored خیلی کوچک زیر عنوان تبلیغ نوشته می شود که خود من چندین بار نتوانستم به این واژه دقت کنم و از محتوای پست متوجه تبلیغاتی بودن آن شدم. به اضافه اینکه شما در این روش قابلیت دسته بندی کاربران را دارید و با تنظیم Segment مناسب، در صفحه Home حساب اینستاگرامشان حضور پیدا خواهید کرد. در مطالب بعدی در مورد روش و اصول تنظیم و سفارش Instagram Ad برای شما خواهیم گفت.
روش استاندارد دیگری هم برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد. شما محصول یا خدمتی ارائه می کنید. مصرف کنندگان این محصول یا خدمت مشخصات خاصی اعم از جنسیت، سن و سال، طبقه اجتماعی، علاقه مندی ها و … دارند. پس عمده مخاطبان هدف شما، محتواهای خاصی را در اینستاگرام دنبال می کنند و صفحات مشترکی را در لیست Following خود دارند. به طور مثال ما برای برند سازی محصول ست ظروف فانتزی آشپزخانه در برنامه بازاریابی دیجیتال خود، پس از دسته بندی مخاطبان، به این نتیجه رسیدیم که عمده مخاطبان ما در اینستاگرام، صفحات با محتوای آموزش آشپزی را دنبال می کنند. با یک جستجوی ساده توانستیم چند صفحه آشپزی را پیدا کنیم و پس از ارزیابی دقیق، صفحات بهتر را برگزینیم.

متاسفانه نرخ تبلیغات در اینستاگرام بر اساس تعداد فالوورهای یک صفحه قیمت گذاری می شود و این روشی بسیار غلط و سطحی نگرانه است. اگر می خواهید بدانید یک صفحه اینستاگرام خوب برای سفارش تبلیغ، چگونه مشخص می شود، خب ما در ادامه نوشته ها به شما می گوییم که چطور می شود یه صفحه اینستاگرام ارزشمند را شناسایی کرد!

در نهایت پس از انتخاب صفحات مورد نظر، پستی با محتوای مناسب اعم از تصویر و Caption تهیه کرده و در این صفحات منتشر کردیم. دقت کنید که هر چقدر محتوای پست شما کمتر حال و هوای تبلیغ داشته باشد، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. توصیه می کنم که از ویدیو استفاده کنید. چون در اینستاگرام، تعداد مشاهده کنندگان کلیپ ها توسط شمارنده ای که در زیرشان تعبیه شده است مشخص می شود و شما خواهید دانست که پیام شما چند بار دیده شده است. به این روش “رپورتاژ پست” می گویند.
همچنین بهتر است در زمان انتشار رپورتاژ پست، صفحه اینستاگرام شما Private باشد. این به شما کمک می کند تا علاقه مندان واقعی را از رهگذران غربال کنید. همچنین مقدار نسبی تاثیرگذاری CTA تعبیه شده در تبلیغتان را نیز می توانید اندازه گیری کنید.

تبلیغات در اینستاگرام به روش غیر استاندارد

روشی که به هیچ وجه توصیه نمی کنیم، چون اثر آن مقطعی است و مضررات فراوانی برای محصول و برند دارد، روش Follow Back است. نرم افزارهایی وجود دارند که این خدمت را به شما ارائه می کنند. علاوه بر آن خود شما هم می توانید به صورتی Manual اینکار را انجام دهید. اما حداقل، اگر می خواهید دست به این کار زشت! و چیپ! در تبلیغات بزنید، حتما سعی کنید که مصرف کننده محصولتان را مورد هدف قرار دهید و به دنبال بالا بردن تعداد فالوور صفحه خود از این طریق نباشید.
در نوشته های بعدی حتما در خصوص طراحی استراتژی تبلیغاتی در اینستاگرام و همچنین تبلیغات در تلگرام خواهیم گفت …
اگر این مطلب برای شما مفید بود، آن را با سایرین به اشتراک بگذارید…

  • Pulsend.com پالسند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی